Bedrog schuilt overal, zelfs in alledaagse verpakkingen!

Flashy reclame, mooie verpakkingen en veelbelovende slogans, dit is marketing met als doel zo veel mogelijk te verkopen. Niks mis mee zolang de beloftes nagekomen worden.
Vaak is dat echter niet zo en krijg je niet altijd waar voor je geld. Om maar een voorbeeld te geven, je staat in een fast food restaurant, bekijkt de reclame van de burgers, kiest er een maar wat je even later voorgeschoteld krijgt strookt echt niet met dat sapige vlees en verse sla zoals op de foto.
Deze foto’s bewijzen nog eens dat reclame en de verpakkingen van producten bedrog zijn.

De hoeveelheid is niet wat je verwacht had

Zo zou een harde schijf er niet uit moeten zien

Aan de voorkant een mooie volle fles zonnebloemolie, langs de zijkant zie je echter dat ze bespaart hebben op de hoeveelheid door de vorm

Nooit begrepen dit! Bijna elke zak Kellogg’s is halfvol. Waarom?

De verpakking doet je niet vermoeden dat er maar 5 koekjes inzitten, toch?

Weer die besparing op hoeveelheid door de vorm aan te passen

En weer, waarom halfvol?

Aan de voorkant alles oke, maar de zijkant laat iets anders zien

En weer, de vorm van de verpakking aanpassen zodat er minder product is.

Bron foto’s

Sharing is caring!

Comments

0 comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *